SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2011 [ part 1 ]

hari pertama . 14 November 2011 , aku dah mulaa rasa cuak , takut , nak terkencing , nak terbuang air besar , nak nangis , macam macam perasaan ade mase hari pertama . ibubapa pelajar2 semua datangg , termasuk dengan abah mama . sampai sekolah majlis bace yassin dah mulaa . alamak terlambat ke ? haih ==' habis bace doa , salam2 dengan ibubapa . aku buat dek je , malu kod ==' abah dah hulur tangan . HAHA ;D bapak aku suka buat lawak tau .

abah : cepat salam , nak balik nih .
wawa : sekarang ? alamak segan lahh bah .
abah : mengade , cepat !

then aku sebagai anak yg baik , terus bersalaman , memeluk dan menyium mama abah . mase tuh rasa nak nangis , tapi cakap dalam hati . wawa kuat semangat ! jangan nangis depan dowang . okay set aku tak nangis :) then nampak ayu menangis , hmm sayunya hati . then kitorang terus salam2 dengan cikgu lepastuh terus gerak g kelas yg kitorang duduk utk spm . dapat kertas BM 1 , senyum =) sebab soalan nyaa senang jugak lah , alhamdulilah aku dapat jawab dengan tenang :) mulaa pukul 8 sampai pukul 10 setengah . aku balik rumah terus sebab petang pukul 2 paper BM 2 pulak .

bilaa jawab BM 2 , mcm biase lahh kan peribahasa mesti tinggal ==' 2 soalan aku tinggalkan . ape bebal sangat kan aku tak tahu peribahasa ? haih susah jadi org tak pandai nih . *gilaa tacing siak =.= rumusan tuhh gilaa kentangg payah nak cari isi dia . beberapa minit sebelum masuk kelas , aje cakap novel masuk perwatakan n persoalan . aku selak2 jelahh kan , buku komsas . sebab aku dah ingat semuanya . just nak make sure tak lupe je . alhamdulilah masuk perwatakan n persoalan tuh . 

15 november 2011 , hari kedua SPM . paper BI , dalam hati fikir apelahh yg aku nak tulis nihh mase wat essay , aku takdelah pandai sangat nak berspeaking2 nih . aku memang dah spot speech keluar . haaa betul ! alhamdulilah aku boleh jawab :) tapi karangann section B ! sumpah lawak :D hanya org2 tertentu je tahu . hee :)

16 november 2011 , hari ketiga SPM , paper sejarah . okayy aku rase aku sorang jeh kod tidur malam tuh , kawan2 aku busy bersengkang mate tak tidur sebab nak bace sejarah . haih ==' bilaa dapat je paper sejarah , ohhmai banyak skip soalan . then baru perasan satu benda pun aku taktahu . nihlah jadi kalau benci sejarah . aku un taktahu kenapa aku benci gilaa subjek nih dari form 1 >.<' nak tiru sebelah kiri , dia pun tak pandai sangat , nak tiru sebelah kanan . aiseymen silau pulak . HHA last last hentam saje meh . hasilnyaa aku betul 12 je . what the hello lahh seyh . yes aku benci sejarah ! paper 2 pulak tamadun indus je berlagak jawab cepat dan lancar , masuk esei . haa amek kau ! aku lupee semuanyaa . bani umaiyah aku dah bace , tapi boleh lupe pulak . siot tol . okay papelahh , aku harap gilaaaaaaaaaa asal lulus , cukup lahh . alhamdulilah sangat :')

17 november 2011 , hari keempat SPM yg jugaa merupakan hari terakhir untuk minggu pertama SPM . paper MATHEMATICS MODERN .! sehari sebelum paper math , aku dah mulaa cuak , sebab aku dah lame tak test power . aku dah lame tak study . sebab asyik bace bm and bi je =.= malam tuh mulaa lahh menyemakkan otak aku dengan buat soalan math past year . bilaa sampai waktu nya nak jawab . mak aihhh kecewaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :'((((((((((( SUSAHHHHHHHHHHHHH :((((((((( mulaa mulaa jawab , cehhh confident , lancar , laju , senyum :) masuk soalan belakang2 ==' ade 6 soalan kod aku tak boleh nak jawab , kertas dah nak kena kutip , aku maen hitam je ikut hati . kertas dah kena amek , kepala dah mulaa fikir , macam mane lahh kalau aku tak dapat A ? dahlah subjek lain aku bongok sikit . haihh tension betul ! wada suke cakap camni : alaa wawa kau pandai , mesti dapat A . aku pun tak confident boleh dapat A ==' okay sebab ape aku cakap susah ? sebab2 nyaa :


PAPER 1
1) selalu soalan kasi ayat then kena uat equation untuk variation , then cari nilai atau relation . SPM 2011 pelik sikit . dia kasi relation , then kasi nilai nye dalam jadual < aku pening >
2) soalan yg suruh jadikan single fraction kepada simplest form , aku buat tak dapat2 jawapan =.='
3) statistic memang pening sikit
4) soalan 31 , mcm mane ? aku buat tak dapat jawapan . sadis :(

PAPER 2
1) semua latihan math and trial negeri lain banyak inequalities yang keluar dalam paper 2 . rupenyee dlm SPM sets yang keluar .
2) semua latihan math and trial negeri lain banyak keluar probability yang macam ade dua kad or satu then kena buat sample space , rupenyee dlm SPM keluar probability jenis jadual then kena listing .
3) mathematical reasoning , selalu kasi ayat 'OR' / 'AND' , kena kasi jawapan TRUE / FALSE . nih kena buat ayat majmuk pula =='

itu jeh kod yg susah , yg laen insyallah betul . hmmm doakan dapat A :) minggu depan ADD MATHS . lagi pecah kepala hotak aku >.<

hey thanks sebab dah habis baca :)