bercuti holiday penginapan :)

hye .

hello .

selamat sejahtera ^^

anda anda sehat ? aku di sini sedang saket tapi tetap semangat na berlari lari . berenang renang *senanye ta reti berenang ponn tapi maen lompat lompat jea* Hee ^^ *ouhh kantoi :D
malu mALU . hepp jangan ketawe ^^ okeyhh di sini aku mahu ceritakan perjalanan pergi ke cherating . byk betul suka suka . ketawe ketawe . lucu lucu . ohh spupu aku dalah sumenye tingtongg . kepala gile gile . best layan dohh tapi boleh saket otak *tiada doktor yg mmpu merawat kami . so tapayah susa susa na cari ubat untuk kami* HAKHAK ^^
aku arini dah beribu kali ketawe . penadd gile ouh *wawa tipuu . jgn cye dy . bile mse ade keje part time mengira bilangan ketawe ?* :)) ehh bising ahhh . sape nyampok nyh ? na kene campak kat swimming pool ke pe ? :D
apebende aku nyh dah melencongg ? grr =='' janji dgn yg laen gerak dari rumah lepas subuh . hoho rupenye family aku paleng lmbt . padehal antare aku n yang laen laen . family aku 3 org jea . dowang siap 6-8 org boleh siap awal . HAKHAK . biaselahh aku kan permaisuri . kene tggu ouhhh ;D *kau satu hari ta pasan ta boleh ke wawa ? aku sepak kau laju laju baru tahu* ^_^
family aku gerak dari rumah kol 7 pagi . mase aku mesej lina ( sepupu aku ) . dy kate dah smpai pt yaani . gilee ahh lincah laa seyh . kitorang lalu jalan yg lalu segamat uh . yeke ? yekla kodd . aku pon mane tahu sangadd . yg pntg lalu felda maokil . rumah ica ( sepupu aku jua ) dekadd situ jugakk . family dy menunggu di simpanng . dipendekkan cerita ..
mase kitorang smpai kat felda maokil uhh , dowang pon sume dah smpai and sedang bersarapan . my daddy bwk laju gile dohh . sbb egtkn dowang dah gerak ke pe an . kejap ag dowg tgh sarapan . haduiii =='' sampai jea aku mengira kereta yg ade di situ . whoaa ade 5 kete ^^ termasuk kete aku ade 6 lahh . amacam ? byk ta ? orgnyee dianggarkan 30 ;) kete ape ta perlu disebutkan lahh . kete kapcai jea dohh . ta mewah mne ponn mcm kete bpk korang ^^
okehh perjalanan bermula selepas mereka mengenyangkan perut mereka . aku ta join sbb mmg ta reti na isi perut pagi2 buta . *buta ke pagi tuh ? * no komenn :) ica tercampak di kete aku . kerana kete nye disumbat olehh apott anak cmet . sbb kete cmet penuh . eh kejap kejap . aku citelahh dgn terperinci :D
kereta PERTAMA : ofcourse lahh kereta bapa saye tercinta :D
- mercedes E240 . kapcai jea dohh . kete model lame jea . kesayangan bapa aku tuhh . HAHA . pick up weyhhh kete uhh . hee :D
- di isi dengan orang : my daddy , my mama , wawa mamai*sedang tidur* dan ica ( sepupu )
kereta KEDUA : mazlan ( cik lan *pakcik aku dan merupakan adik daddy aku* )
-mercedes tatau model ape ? tahun lepas punye . ouhh kete itu sangat elegant . aku sukee :D
-di isi dengan orang : cik lan , wifey dy , yayah , ayien n emy . mereka anaknye .
kereta KETIGA : Azam ( sepupu aku yg merupakan anak kpde c lan )
- persona yg baru beli . maseh hensem :D
- di isi dengan orang : azam , is , zaman * mereka anak cik lan* , along *anak ckisut*
kereta KEEMPAT : johan ( cik kisut *pakcik aku juga dan merupakan adik daddy aku* )
-honda ACCORD yg hensem :D
-di isi dengan orang : cik kisut , wifey dy , apik *anak dy* , apott *anak cmet*
kereta KELIMA : mak nah ( adik daddy aku )
- kete ape tahh ek . hee
- di isi dengan orang : mak nah , iwan , farah , epi n boboy *anak cmet*
kereta KEENAM : cmet ( adik daddy aku ) sumenye adek bapak aku lahh ^^
- honda ACCORD yg sngadd menarik .
- di isi dengan orang : cmet , wifey , lina , adek hilman n nyai *mak daddy aku*
sangadd jelaskan ? korang kire sendiri ade bape org ? HAKHAK . stop kat stesen minyak rasenye 2 kali dgn dowang , pas uh ade sekali dowg tgglkn bpk aku sbb bpk aku pegi singgah esso na lepaskan air kencing . ta tahan sejuk . aku membuta ahh . aku tidur lmbt mlm semalam nye . tuh yg nantok gile babi *nyh ape gune pkataan kesat?* ^^ bla bla bla bla .
sudah smpai kuantan . haa nyh satu kes . c kisut bolehh pegi dulu an tgglkn kitorang . grr terkapai kapai kami . hoho ;D dah janji na jumpe kat highway jabur *jabur ke ? aku pon ta sure ape namenye ?* mhala ke trgganu uh :) then clan bolehh pulaa g masuk simpang na g bndr kuanTan =='' bpk aku u turn ahh sbb na pegi highway jabur tuhh . then yg laen uh ikut bpk aku .
dah lme menunggu akhirnye sampai and jumpelah kami hotel nye . RESIDENCE INN CHERATING . Ini website nye . www.ric.my . kitorang smpai kol 12 lebeyh . patut check in kol 2 . lame lagi doh =='' then meroyan royan kat situ . amek pic n pelbagai . daddy g byr n bla bla . kitorang bikin onar . mmg tale bla ^^
then dah settle , tapi kitorang tale check in lagi sbb lom siap lagi biliknye . kitorang pegi makan at chendor . bile dah abes makan . kitorang balek hotel balek . andd bolehh check in :) 3 bilik ready . lagi 3 bilik otw ;) aku masuk bilik bpk aku dulu , sbb na smyg . hee ^^ *baik kan baik kan ? jgn puji puji . blushing weyh* haha PERASAN kembali :D bla bla bla .
sepupu aku lina suggest . yg anak dara nyhh biar satu bilik . wahh terharu ^^ lagipon malam malam aku na online . tade lahh nyai bising kan ? ;D okee ta mengutuk ponn . so aku , lina , ica , yayah n ayien dok satu bilik . katil dy boleh muat 3 org ouhh . besar :D tapi aku nyh tidur kol bape ntah ? busy menaip entri nyh laa c(;
pabila petangg menjelma . kami semuaaaaaaaaaaaa terjun ke dalam swimmping pool . yg ta reti berenang mcm aku nyh buad buad reti jea . maen selam selam sape yg paleng lame laa . aktiviti belajar berenang aa . aku failed ituu :D takkan pandai berenang sampai bebile kodd :') aku dah menggigil smpai kecut jari jemari aku yg kecik molek nyh *kecik ke ? kecik lahh . comel aww tgn aku ? ta cye ? tye razi* then aku decide na naek bilik mama aku . sbb aku na smyg asar :D then pas smyg , kitorang melantak nasi puteh bsme rendang dageng . wahh sedap weyhh . aku tambah dua kali . hee ^^ makcik aku bwk :)
dah lame sikett , kitorang sumeee pegi pantai yg bdekatan . jalan kaki weyhh . aku amek pic setiap sudut :) then kene bahan dgn sepupu aku . *eleyh jeles cakap jea* sampai pantai lagi lahh mcm ape . HAKhak . jadi model tak berbayar :D muke aku jea yg ade ^^ kalau takde tuhh maknenye aku laa yg snap pic uh . hee :) yg tua2 balek dulu . kitorang anak dare balek dlm kol 7 uh . dasyat kan ? ta egt dunia bile amek pic . talee go ahh :)) otw na balek hotel uh terserampak dgn mat n minah salleh . sepupu aku yayah n ayien boleh suruh lina speaking at dowang . na amek pic dgn dowang . last last ta ckp ponn :) dowang dah lepas kebelakang . hampa mereka bdua ^^ yayah ayein tana ckp sbb dowang kate dowang ta reti na speaking , tkut salah . HAHA . apelaa ? ckp jea bahase jawe . test dy paham ta ? *kompem ta paham lahh bongokk .*
mlm pegi makan at warung manew ntah . kami BUKAN orang kaya na makan kat tempat mewah mewah nyh :') tacing nyhh !! pas abes makan jea . aku intai resit . clan yg byr ouhh ^^ kepala hotak awak ! tkejut aku . kau tahu berape ? RM458.50 . ta silapp lahh . gilee kentangg !! hee yg penting kenyang . terima kasih clan . clan selalu belanja makan . hoho ^o^ then balek hotel . masuk bilik . buadd keje gilee . egt na upload gmbr at fb . jap ag ta bole ann . dlm kol 12 lebeyh , yayah nyh copy gmbr2 dari kamera masuk nset dy . baru boleh upload ke fb . thank god ^^ sepanjang aku berada disini , aku asik gelak jea . sepupu aku suke buadd lawak pandai .
then malam nyh jugaa razi kecik hati dgn aku . tatau lahh kenape ? malam malam mood aku ta stabil lahh weyh . hurmm sorry b :'( lagisatu perangai aku , aku ta reti pujuk lelaki . kesian dy ouhh . selalu kalau aku buadd hal , dy pujuk diri sendiri jea . hurmm na buadd camane ? aku mmg ta reti na mengayat lelaki . iloveyoub :') okehh aku penadd dahh na taip taip nyh . huuuu sambung esoo dengan cerita mengenai pulang ke tempat asal :D
byeee ANDAA ~~

hey thanks sebab dah habis baca :)