banyak dugaan . hari malang ku :'(

huuu dah bace kan title atas ? faham maksud malang ? itu pon ta faham ka ? memang lembab mcm kura kura ahh korangg ! ape yg malang nanti aku cite . aku na sambung post yg smlm . okehh tade mood na senyum ke ketawe . errr =.='' titow kol 4 pagi . bangun kol 7 lebeyh . cube korang kire bape jam and bape minit and bape saat ? ahh lambat !! dahlah kol 6 pagi bunyi alarm soh makan ubat and sembahyang subuh . aku dah matikan alarm nye . aku smbung titow balek . tetibe bunyi lagi nset nye . haizzz paiseyh gileee . dahlah nset kat dpn bathroom  tgh caj . jauh jugaa . dalam 6 langkah dari katil *pemalas nauzubillah wawa nyh* nantox ngekk . tuh yg jadi pemalas ouhh . ouke sambungg , bile mama aku call . aku pon angkat dgn nada yg mara sbb ganggu aku tidur . grrr =.= then aku g capai ubat antibiotik yg ta sedap lagi pahit uhh . cepat cepat telan . dan sambung tidur . aku rase aku ta sembahyang kodd subuh tadi . ya allah , ampun . penat nantox sangadd . 


layann mimpiiiiiiiiiiiiii yang aku rase gelappppp jea . tibe tibe ...


.
..
...
....
.....
......
.......
........
.........


aku dengar kecoh2 dlm bilik . and suara mama . sedang bincang sesuatu . aku malas na bangun . aku buadd bodoh dan pekak kan telinga . bile aku dengar ayat cepat siap pegi pantai . tapi pegi breakfast dulu . dengan segeranye aku bangun . *konon baru bangun padehal dah lame aku tjage sbb kecoh gile na mati* bangun terus capai tuala dan mandi . aku kat dlm bathroom . lina ckp ape ahh , aku ye kan jea . ta dgr dohh . asyik dgn shower yg cantek tuh . serius gile bathroom dy cantex ouh . ta mcm htel2 yg laen . aku suke shower dy . mcm shower kat korea .


dah siap , kua dan pakai baju . aku dah siap pakai sua itam nan t shirt pjg paras peha . tibe tibe dpt arahan suruh pakai baju hari keluarga na pegi pantai ade aktiviti . aku dgn geramnya tuka lahh baju dgn suar trek . then pakai selendang . oke ta sempat na snap pic sorang :( sedang aku mengemas , aku baru perasan aku ta nmpak purse aku .


inilahh dy yg malangnya . gelabah plus cuak plus takut plus plus mahu nanges . huwaaaaa purse aku hilangg . aku cari cari cari dan cari tapi ta jumpe . oke aku maseh cool bak kate pelat . hurm cari cari ta jumpe lagi nyh . dowang sume dah na turun bawah . na breakfast . oke aku ikut lahh , then aku cari dalam bilik mama aku and dalam kete daddy aku . but tade jugaa ouh . mase aku cari dlm bilik mama aku . aku mmg dah give up gile . then aku call hubby sayang akuu :') ngadu ngadu . tibe tibe nanges pulaa *tahuu aku gembeng . so what ?* nanges aku ta gile gile laa . ta mcm mase aku kene fitnah at fb dulu . tu lagi mcm cilake *sorry ayat kesat*  psl tuh ? tatau ka ? nnty bile bile aku imbas kembali yeee . sambunggggggg ,,, aku pegi cafe dgn muke macam minta penampar 15 . then mama aku tahu , mama aku marah . perli . sume sume lahh , lagi aku rase mcm na baling jea satu kete at dy . saba wa saba . saba saba aku tengking jugaa mama aku nyh . huu sorry ma . geram mama mara wawa .


aku tade selera na mam sebab hati aku ta tenang . aku memang lapa tapi selera aku hilang . aku duduk diam jea dekat kerusi dgn kazen2 aku yg sedang menjamu selera . hurm then daddy aku ajak cari kat dlm bilik aku . amek kunci dari sepupu aku . then aku n daddy aku pegi naek bilik . cari cari ta jumpe nyh . gelabah gile aku . tibe tibe lina call . dy kate "cube tgok kat bwh katil ke pe . sbb smlm kn kite tolak katil ke tepi . mane tahu jatuh ke ?" haa dgn lincahnye aku check kat tepi katil tmpt aku tidur .


di situ aku jumpe . ditutupi dgn lagsir . tepi katil . huuu gembira ^_^ now baru boleh senyum senyum ketawe ketawe :D susah kan kalau aku muke masam ? haha . mmg rase na tampar aku jeaa . kurang ajar aku tahap max weyhh . takkan layan ape yg org kate . buadd bodo jea . tuh yg mama aku nyirap uh . sorry lagi untuk mama . iloveyoumum <3


then pegi pantai . JALAN KAKI yaww . ramai ramai . ayien siap snap pic ag . jap jap na share ini picture . loadingggg ....


aku yang membawa beg tangan wrne puterh tuhh . buruk tahu dah :')

smpai pantai , terus mandi . tnpe mengingati pape . aku maen mandi jea . sebab ape aku ckp cmnyh ? nnty lastt aku cakap . menyesal gile weyhh :( sambungg .. then aku conteng nama aku dgn ehem ehem hubby aku lahh . di persisiran pntai . yeke persisiran ? haha . loadingggg ....


okehh ade lagi ..


lagi ?


dan lagi ?



bile na abes ? dah abes pon lahh . haiyaa kecoh seyhh ^^ okeee na cakap kuat kuat nyh . nope bukan ckp tapi na jerit . ehem ehem . suara testing .!! DEAR RAZI !! I LOVE YOU SO MUCH HUBBY !! oke dahh :))

dah lame sikett , ade aktiviti lawan bola sepak . daddy saye mjdy goal keeper . heee aku kat tepi conteng lagi , hee na tgok ? okeeee . nahhh tgokkk .


asik name nyh jea kan ? haha kau kecoh ? kau bla . aku punye suke na letak bape byk name aku dgn dy . sebokkkk ! haha ;D


JANJI yang ini last . betul ta tipu :) sila lihat bawah ^^


sangat SUKE yang ini ! 

pelik ke dgn tarikh tuh ? tuh tarikh kitorang couple lahh . hee ^^ pasal bola , team sape yg menang aku tatau ouh . ta amek port . tibe tibe clan mmbuat announcement . ade acara lunba lari . gerekkk aku dahlah ta sarapan . mane ade energy . haiyaa tapi aku lenjan jea . kalau ta , bile lagi na buadd kan ? tahun depan insyallah lepas aku spm :D lumba lari pemenangnye iwan . perempuan pulaa ica . dalam gmbr *SUPERB DARLA* dy pakai bju kurung pink . orgnye kecik jea . comel ? 10% haha . jeles nyhh c(; kau kecik sebab tu boleh menang . *lihatlah ayat ayat orang poyo* clan dah bg duet kat org yg menang . berapa ? biarlah rahsia :D

then kitorang balek hotel . sbb dah kol 10 lebeyh na ke 11 . bersihkan diri segala pasir pantai kat shower depan pool . then aku naek bilik japp sbb na tuka suar apetah namenye ek ? suarnye kecik jea . ikut cutting kaki . lagging ? mcmtuh ke ejaannye ? aku tatau *maen bantai jea lagging* HAHA . then turun tgok ayien sedang menyelam . dah boleh berenang ouh dy . jeles lagi nyh :(

sape yg aja dy ? kenape ta aja aku ? haiyaaa =.='' THEN aku suruh lahh ayien aja aku . hee ^^ dy dah terangkan siket siket . aku mmg pandai selam smpai terapung bdn aku . haha aku cube2 laahh . dah terapung uh , aku pon cube gerakkan kaki then aku lepas tgn dari hidung aku . so aku mule gerakkan tgn dan kaki . akhirnye bolehh dan berjaya . tapi dgn care menyelam bukan kepala atas air .

itu bila boleh pndai ? :(( nyh yg sedeyh nyh :(( saket hidung aku menyelam weyhh . sbb ta tahan gune tangan . oke kejap jea . aku dah pandai siket . dari lagsung ta reti lagi lahh . mama aku ponn reti berenang aww ? daddy aku selalu ckp cmnyh 'ehh jgn selam , nnty mati .' bile nmpk mama aku berenang , dy ckp 'ta matilahh tu , pndai berenang kan?' apelahh ! tahu sweet couple ;D jeles nyhh . b ? 10 tahun akan datang kite pulaa *berangan*

okee jam menunjukkan 11 setengah pagi . dala check out kol 12 . haha sajee lambat2 . ayien ahh yg hasut . naek bilik , mandi lagi sekali . dalma 1 hari bape kali aku mandi ? mandi pantai . mandi shower . mandi swimming pool . mandi kat bathroom . HAHA . ta pcye ! kemas kemas kemas ...


aku duduk depan cermin na pkai b.b cream :) kejap lagi MALANG datang kembali . tahu ape ? muke aku bercapokk weyhhhh . tgn bbelang . dah mcm kude belang !! itu aku ta kesa . muke yg penting nyh . pehh an boleh pulaa time time mcmnyh na capok ?!! wth laaa . okee memang salah aku , sape suruh pakai foundation then pegi mandi pantai . kompem laa ade tmpt yg cair n ade tmpt yg ta cair kan ? yg cair tuh hitam . yg ta cair puteh siket . aku ta kiree na beli jugaa krim muke walaupun aku ta reti gune pcuci muke n pelbagainyeee . ahhh muke aku jdi normal , baru aku stop . sedeyh weyhh . na nages lagi rasenye :'(((( huwaaaaaaaaaaaa :(


lepastuhh aku pon turun dan ltak beg dalam kete kapcai merc abah dgn perasaan marah malu sedeyh . bercampur baur lahh perasaan aku . ckp dgn razi , dy kate dy ta kesa sbb dy syg aku . yek yek jea ? kalo yea , baguss meyh ^^ oke ilyb <3 kete merc kapcai kapcai ponn laju aww ^^ mule mule abah letak kete depan tangge hotel . gile kentang , tayah mcmtuh sekali . malu weyhh =='' laen lahh kalau kite bwk kete kancel ke ? :(

nty org kate kite blagak pulaa :'( lisa nyh tibe tibe hilang . beg baju dy at bilik lagi . na check out dah nyh . kau bjalan ke ?? hamboiii . ta egt dunia . ica dah smpai . clan gerak dulu . pastu baru daddy aku . janji na jumpe at NATURAL BATIK VILLAGE . Tapi clan dah terlajak ke mane tah . maknenye di sini family aku jelaa yg pegi tmpt batik tuh .

ouh lupee yg lagi 4 kete uhh pegi kemaman . area trgganu jugaa lahh . *maen hentam ntah betul ke ta ?* HAHA . then pegi singgah mam , aku minum air kelapa pandan . gerek , terus kepala aku bdenyut denyut . belakang leher aku terus mcm saket gile . masuk kete , terus tidur . tibe tibe dgr org pggel aku . bangun jea tgok at masjid . oke sembahyang zohor . senang cite dipendekkan , 3kali singgah masjid . sembahyang zohor , asar n mghreb ^^ then mlm dlm kol 8 lebeyh . singgah kedai makan tepi jalan .

aku makan byk ouh . nasi goreng daging merah plus sup daging plus air epal . aku abeskan lepastuh perut mcm na meletup . huhu tapi kenyang . dan sekarang lapar . sape sape ? tolong belikan pizza :D

oke sampai rumah kol bape ntah ? aku lupe pulakk kan . haha ! smpai jea terus tgok anak anak aku . sian anak anak aku kne tggl .*haa ? pk ape uh ? pk aku dah maen pe ? smpai dpt ank ? kepala hotak anda ! aku maseh dare weyhh !!* kucen2 aku lahh weyh .

okehh dowang bersihh , jiran aku dah basuh tahi tahi mereka yg ade kat sngkar tuhh . terima kasih c imah ^^ ringan keje aku . dahlah penadd kan . *sempat update blog nyh* . masuk rumah pegi mandi sbb ta tahan . thennnnn dah siap . aku cari lappy , dann online . ape lagi ? haha ^^ sekarang tgh WALL TO WALL dgn pelat . add lahh fb aku : comot delina . Dah kenape aku taip ? kan ade kat sebelah . haiyaa ==''

tadi hubby aku call , dy marah ouh sbb aku buat dy ttggu tggu . kesian dy . susa lahh tgh taip smbel na msj . aku pon sengal ckp kejap . patutnye ckp tayah msj ke pe kan . hadoii wawa kau mmg suke cry psl kan ?
tolong ubah sikap jika mahu kekal bsme . aku tgh cubelahh nyhh :') iloveyoub ^^ cherating mmg best .  tahun depan pegi korea pulaa eahh ? stopp lahh muka buku aku dah panggel .

T
H
E

E
N
D

penattt dah taip ! :))

hey thanks sebab dah habis baca :)